Woow wat is Tanzania mooi! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van juulenroosintanzania - WaarBenJij.nu Woow wat is Tanzania mooi! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van juulenroosintanzania - WaarBenJij.nu

Woow wat is Tanzania mooi!

Door: Julia

15 Juli 2015 | Tanzania, Arusha

De twee woorden swahili die we spreken verraden dat we pas een week in Tanzania zijn. Maar eigenlijk hebben we het gevoel dat we al helemaal gewend zijn. Het eten met onze handen, de mannen die maar naar ons blijven roepen en de Afrikaanse muziek in de ochtend voelen haast normaal aan.

Donderdagavond hebben we, na een social media training, afscheid genomen van Aiesec Kilimanjaro. De volgende ochtend was het om 6 uur al tijd voor ons Safari avontuur. Samen met twee andere EP's de kok, de driver en onze bagage werden we in een jeep geladen. De eerste dag zijn we naar Serengeti geweest. Woow wat is Tanzania mooi! De zes uur durende reis vloog voorbij doordat we continu aan het genieten waren van het uitzicht. In Serengeti hebben we de big 5 gezien en daarnaast ook giraffen, hyena's, gazelles, apen, hippo's, zebra's. Aan het eind van de dag kregen we door de kok (na drie uur wachten) een heerlijke maaltijd voorgeschoteld. Daarna zijn we tussen de wilde dieren onze tent in gedoken. Bij elk geluidje schokken we wakker omdat we bang waren dat we werden begluurd door wilde dieren. Nadat we de hele camping hadden wakker gegild, kwamen we erachter dat het steeds gewoon de wind was.

De volgende morgen hebben we Serengeti verder ontdekt en zijn we daarna vertrokken naar de Ngorongoro krater. Hier konden we ook de neushoorn van onze big-five-bucket-list afstrepen (al leek het meer op een lopende steen van onze afstand). Waardoor onze verzameling compleet was.

Na drie dagen niet douchen kwam er een eind aan onze Safari en werden we afgezet in Arusha. Hier werden we opgehaald door de leden van aiesec. We verblijven op een kamer van een student die op vakantie is. In de stad voelen we ons niet heel erg veilig, vooral 's avonds kunnen we beter niet samen op pad gaan. Gelukkig voor pap en mam laten de aiesec'ers ons niet alleen, zelf worden we er soms wel gek van.

Wie nog een koe wilt hebben, mag er eentje komen ophalen. Ik krijg er 150 aangeboden als bruidsschat.

Kwa heri!