Bijna vlucht gemist en gekookt aardappel - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van juulenroosintanzania - WaarBenJij.nu Bijna vlucht gemist en gekookt aardappel - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van juulenroosintanzania - WaarBenJij.nu

Bijna vlucht gemist en gekookt aardappel

Door: Rosalie

08 Juli 2015 | Tanzania, Moshi

Hee apenkopjes!

Ook wij zijn veilig aangekomen, ook al hadden we bijna onze overstap gemist omdat we dachten dat we nog een uur hadden, maar onze tijd stond nog op Nederlandse tijd. Eenmaal geland merkten we al snel dat ze snelheid of iig opschieten hier niet kennen. Eenmaal door de douane is het geen probleem of nog even terug te gaan als de wc aan de andere kant van de douane is. Bij het vliegveld werden we opgewacht door John, iemand van aiesec. Over een typisch rood hobbelend zandpad kwamen we aan bij onze accommodatie. We hebben een mooi huisje met z'n tweeën.
De volgende dag zijn we naar moshi gegaan waar we met een soort tuktuk heen zijn gebracht! Het is eigenlijk niet uit te leggen hoe het eruit ziet, maar het is wel Afrikaans.
Dag 2 zijn we mee gegaan met een aiesec project, dus lesgeven op een schooltje met kindjes van 5/6 jaar. Dus de typische setting, maar wat hebben die kindjes veel aandacht nodig en ze willen constant op de foto! Wij zijn heel blij dat we dit project niet 6 weken hoeven doen, want na 1 ochtend waren we kapot.
Vervolgens onze eerste echte Tanzaniaanse maaltijd, vlees met gefrituurde bananen. Het was dat de bananen er nog als bananen uitzagen, maar het smaakte meer naar gekookte aardappelen!
Vanavond neemt John ons mee eten dus zijn benieuwd!

• 08 Juli 2015 - 19:56

Julia:

Heel meiden,

Leuk jullie eerste belevenissen te lezen. Ben heel benieuwd wat jullie vanavond gegeten hebben. Succes en heel veel plezier. Dikke kus Bert en Julia