Op vakantie met Jut en Truus - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van juulenroosintanzania - WaarBenJij.nu Op vakantie met Jut en Truus - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van juulenroosintanzania - WaarBenJij.nu

Op vakantie met Jut en Truus

26 Augustus 2015 | Tanzania, Zanzibar

Hallo lieve mensen,

De afgelopen weken hebben we echt vakantie gehouden! Nadat we afscheid hadden genomen van aiesec in Dar Es Salaam, zijn we naar een hotelletje in Dar gegaan. Hier hebben we 4 dagen doorgebracht en de stad verkend. Het was overal altijd druk, overal auto's, bajaji's, verkopers, mensen en fietsers. Al kwamen we er na een dag achter dat we eigenlijk al wel alles gezien hadden. Verder zijn we nog naar basketbal wedstrijden geweest en dagje strand gedaan. Wij dachten dat we naar een best toeristisch strand zouden gaan, maar dat viel tegen. Werden nog regelmatig aangestaard.
Toen was het tijd om naar Zanzibar te gaan!! Aangekomen bij ons hotelletje bevonden we ons wel in een paradijsje. We hadden een klein hutje en ipv een vloer lag er zand. Dus schoenen waren hier overbodig. En ja het strand is zoals je altijd op de foto's ziet, blauwe zee en wit strand. Ook kwamen we er achter dat dit het kite surf walhalla was. Helaas was kiten iets boven ons budget. In dit paradijsje hebben we vier dagen doorgebracht. Een ochtend zijn we om 6 uur opgestaan om met dolfijnen te gaan zwemmen. Dan ga je met een bootje de zee op en opeens zegt de kapitein: jump! Eenmaal in het water zwem je tussen een groep wilde dolfijnen, heel vet!!
We hadden veel van Tanzania gezien alleen het ziekenhuis ontbrak nog. Gelukkig heeft Julia daar nog even verandering in gebracht doordat ze al een paar dagen last had van koorts. Alle verhalen over katten, honden en huilende baby's in het ziekenhuis waren gelukkig niet waar. Na een uurtje stonden we weer buiten met een antibioticakuur. Twee andere Nederlandse reizigers, laten we ze voor het gemak even Harry en Frits noemen, konden gelukkig onze bagage meenemen naar het noorden van het eiland zodat we daar niet mee hoefde te lopen. In het Nungwi hebben we voornamelijk in de zon gelegen, gezwommen en lekker gegeten.
Na vier dagen zijn we met Harry en Frits vertrokken naar Stone town de grootste stad van Zanzibar. Deze stad bestaat uit één groot doolhof, maar er was genoeg om te zien en te doen. Nog een bezoekje gebracht aan prison Island waar we nieuwe vrienden hebben gemaakt, schildpadden van over de 150 jaar! Ook hebben we nog een scootertje gehuurd en zijn op die manier over het eiland gaan touren. Er staat hier altijd heel veel politie en we hadden al gehoord dat je die gewoon wat geld moet geven en dan kan je doorrijden. Nou dat is nergens voor nodig, wij lachten lief, maakten een praatje en konden zo weer doorrijden. Er was zelfs een agent die zei: ik zoek nog een verloofde en hij vond Juul wel een geschikte kandidaat.
Na een hobbelige boottocht kwamen we zonder Julia's maag inhoud weer aan op het vaste land. Vandaag verblijven we nog in Dar en vannacht om 3 uur slakken (het werkwoord van lopen met backpack) we terug naar Nederland.

We hebben een geweldige tijd gehad hier in Tanzania. Door AIESEC hebben we de cultuur echt leren kennen doordat we veel contact hebben gehad met de lokale bevolking. We willen dan ook iedereen hier in Tanzania bedanken die onze reis onvergetelijke heeft gemaakt en natuurlijk willen we het ambassadeurs team bedanken voor de geweldige ervaring!